Hulp bij de communicatie met debiteuren?

In vele branches is er sprake van niet betalende klanten. Dit kan zijn om allerlei redenen, maar waar het uiteindelijk op neer komt is dat jij als geldeiser tekort komt. Incassobureaus kunnen tegenwoordig op een goedkope manier vanuit jouw naam jouw wanbetalers benaderen en zo of tot een betaling komen of de reden van het gedrag achterhalen.

Waarom uitbesteden?

Het maken van service calls kan veel tijd en energie in beslag nemen, vooral in periodes waar de druk al hoog is. Een gespecialiseerd bureau kan die druk wegnemen door de service calls voor jouw bedrijf te maken. Vaak doen ze dit vanuit hun eigen call center waar mensen werken die hier speciaal voor opgeleid zijn en getraind. Dit betekent dat het juiste bureau een hoge kwaliteit service kan bieden en zich alleen kan focussen op jouw klanten. Dit is waarschijnlijk niet iets wat jij in een drukke periode voor elkaar kan krijgen.

Goedkoop en juist benaderen

Het is ook mogelijk om klanten op een goedkopere manier te benaderen dan bellen. Veel bureaus kunnen ook via WhatsApp communiceren met debiteurs. Dit is voor sommige klanten ook fijner omdat ze dan niet echt iemand te woord hoeven te staan. Bovendien kan je met goede communicatie ook veel achterhalen van de situatie van de debiteur. Als je de communicatie debiteur uit handen geeft aan een goed bureau kunnen de professionals daar met hun communicatie skills inspelen op de situatie en meer uit de klant trekken. Zo kunnen zo ook bijvoorbeeld probleemsituaties herkennen en eventueel hulpinstanties zoals de GGZ inschakelen om de wanbetalers professionele hulp te bieden.

Er zijn meerder voordelen aan het uitbesteden van de communicatie met de debiteurs, zoals bijvoorbeeld de inzage in de database die het incassobureau over jouw klanten samenstelt. Als jij niet verder komt, waarom laat je een expert het niet eens proberen?